In dit bericht informatie over aangepaste regels, de laatste periode voor klas 3 en meer
Beste leerling, ouder, verzorger,
Hierbij nieuwsbrief 9, met daarin belangrijke gebeurtenissen en data voor de komende periode.
Laatste periode
Wij bevinden ons in de SE5 periode, wat de laatste periode is van het schooljaar. De stage is afgerond. Leerlingen die het stageverslag nog niet hebben ingeleverd moeten dit doen voor de toetsweek van SE5.
In de SE5 toetsweek wordt Taaldorp gehouden. Leerlingen hebben voor de moderne vreemde talen een mondeling toets tijdens ons Taaldorp.
Graag attenderen wij alle leerlingen erop dat alle handelings- en praktische opdrachten voldoende MOETEN zijn afgerond om bevordering tot het volgend leerjaar mogelijk te maken (denk hierbij aan stageverslagen, (lees)verslagen bij de talen, opdrachten bij KCKV en andere vakken). Hiervoor verwijzen we naar de overgangsnormen in het PTA.
Aangepaste regels
De tijdelijke locatie van de bovenbouw is bijna klaar. Door de nieuwe situatie zijn er regels en afspraken aangepast. In de bijlage worden deze genoemd. Neem deze goed door, zodat je weet wat er van je verwacht wordt en wat je moet doen in bepaalde situaties.
Nieuw ‘spelletje’
We hebben op school gemerkt dat er een nieuw ‘spelletje’ onder leerlingen leeft. Dit is het zogenoemde Choken. Dit komt vanuit de vechtsprot MMA en houdt in dat je je tegenstander in een wurggreep houdt, totdat diegene afklopt. Als een tegenstander niet op tijd afklopt kan hij ‘out’ gaan, met alle gevolgen van dien.
Je begrijpt dat dit absoluut niet gewenst is. Mochten we zien of merken dat een leerling dit doet, dan kan dit een externe schorsing tot gevolg hebben.
Reisweek
In de week van maandag 5 juni t/m vrijdag 9 juni is de reisweek van klas 3. Op dinsdag 16 mei jl. heeft een informatieavond plaatsgevonden hierover. Tijdens deze bijeenkomst zijn belangrijke informatie en afspraken rondom de reisweek bestemming met jullie gedeeld. Wij en de leerlingen kijken enorm naar deze week uit.
Met vriendelijke groet,
D. Fronik afdelingsleider 3 VMBO LO
H. La Nooy afdelingsleider 3 VMBO
BIJLAGE 1
Nieuwe regels en afspraken
- Je bereikt de school via de ingang tussen nr 18 en 20 van de Engel de Ruijterstraat.
- Je fiets zet je in een fietsenrek. Deze staan op het plein naast het lokaal van Groen of naast het lokaal van MT.
- Een scooter zet je naast het elektriciteitshuisje. Hier mogen dus geen fietsen staan!
- Ieder profielvak heeft een eigen ingang. Gebruik deze ook. Je gaat niet via een ander lokaal naar je eigen profiel.
- Je komt niet voorbij de bouwhekken. De bouwplaats is verboden terrein voor leerlingen.
- Je bent op tijd in de les.
- De les is afgelopen als de bel gaat.
- In de pauze ben je op het schoolplein of in de kantine. Niet in een lokaal of achter het noodgebouw.
- Als je op de andere locatie les hebt, gebruik je de pauzetijd om daar naartoe te gaan. In het rooster worden zoveel mogelijk blokken gemaakt om reizen te beperken.
- Lokalen nummers die beginnen met een 3 zijn op de onderbouwlocatie.
- Lokalen nummers die beginnen met een 4 zijn op de bovenbouwlocatie.
- De kluisjes van de T3 leerlingen staan in het noodgebouw.
- De kluisjes van de basis- en kaderleerlingen staan in de gang van E&O.
- Je kluisnummer kun je navragen bij de conciërge.
- In de gang van E&O staan ook de drank- en snoepautomaten.
- Op dit moment zijn er geen broodjes te verkrijgen. Zorg dus dat je lunch voor schooltijd regelt.
- Tijdens de pauze mag je alleen van het plein om naar de andere locatie te gaan.
- Ziekmeldingen, rode kaarten of andere zaken die je bij de administratie moet regelen, regel je nu in de kamer van de conciërge. Deze zit in de hoek van de kantine.
- Als daar niemand zit, kijk je of er een afdelingsleider op de kamer boven in het noodgebouw is of dat er iemand in de docentenkamer is die je kan helpen.
- Spullen die je niet nodig hebt voor de lessen, laat je thuis. We bedoelen hier onder andere waterpistooltjes mee.
We begrijpen dat een nieuwe situaties voor sommige leerlingen lastig is. Weet je het even niet, vraag het dan aan iemand van het personeel in plaats van zelf te beslissen.
BIJLAGE 2
Plattegrond bovenbouw locatie
Lokalenindeling